ODZYSKIWANIE DANYCH

Profesjonalne usługi odzyskiwania dla macierzy RAID, serwerów NAS, dysków HDD i SSD

Wycena za darmo

Wycenimy odzyskiwanie danych za darmo bez zobowiązań

Ekspres za darmo

Posiadamy własne laboratorium. Wszystkie zlecenia rozpoczynamy od razu.

Płacisz za efekt

U nas zapłacisz tylko jeśli Twoje dane zostaną odzyskane

Profesjonalne odzyskiwanie danych z dysków, SSD, macierzy RAID, USB, Pendrive, Kart pamięci. TELFON: 609 34 34 37

Share
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
odzyskiwanie danych z dysku WD MY BOOK

Do naszego laboratorium zgłosił się z prośbą o naprawę dysku Western Digital WD10EADS, który jest widziany w komputerze, ale nie można z niego nic skopiować. W tym artykule opiszemy przypadek, który na początku tej historii, nas samych nawet zaskoczył.

Nie wiedzieliśmy do końca jaka była historia tej awarii, ale dokładny wywiad z Klientem wyjaśnił sporo rzeczy.

„Od niedawna mam problem z moim dyskiem zewnętrznym USB Western Digital 1TB. Dysk jest w miarę świeży i nie był dużo używany.

Dysk jest widoczny w komputerze. Jednak zachowuje się dość nienormalnie. Widać dane, ale niestety nie można wykonać na nich żadnych operacji. Oprogramowanie, którego próbowałem użyć niestety nie daje żadnych wyników. Nie mam dostępu do plików.”

Po  oględzinach nośnika i podłączeniu go stacji diagnostycznej, okazało się, że problemy są w strefie serwisowej. Prawdopodobnie przez relokację uszkodzonych sektorów. Było ich zbyt dużo i dysk nie mógł sobie poradzić z kolejnymi. Oznacza to niewątpliwie, że dysk nie nadaje się do dalszego używania.

Po pierwsze konieczne było otwarcie obudowy USB i spreparowanie specjalnej wersji elektroniki, która ma odblokowaną komunikację z firmware dysku. Oczywiście należało też dokonać modyfikacji oprogramowania wewnętrznego uszkodzonego dysku. Dzięki zastosowaniu stacji diagnostycznej udało się wykonać kopię tego dysku i można było pracować na kopii Danych. Niestety nie wszystkie dane można było odczytać – prawdopodobnie ze względu na wady powierzchni talerzy. Klient po czasie przyznał, że skanował dysk dość długo różnymi programami. Te wszystkie zabiegi dobiły zapewne i tak już słabą powierzchnię nośnika. Na szczęście większość ważnych dla Klienta Danych udało się wkopiować.

To nauczka dla nas wszystkich, że nie warto skanować na własną rękę dysku, który wykazuje usterki. Przed zdiagnozowaniem ciężko określić czego dotyczy problem. Jeżeli jest on logiczny, to istnieje szansa na samodzielne odzyskanie Danych, jednak jeżeli problem dotyczy fizycznych uszkodzeń samodzielne skanowanie zapewne pogorszy stan nośnika, a odzyskanie stanie się bardziej skomplikowane i kosztowne.

 

Zapraszamy na bezpłatną wycenę

Lokalizacja

Warszawa Ochota

tel: 609 343 437

Warszawa Mokotów

tel: 609 343 436

Szukaj na stronie

NA STRONIE

Odwiedza nas 25 gości oraz 0 użytkowników.